Theory and Practice in English Language Teaching – kurs

Londyn – Current Trends: Theory and Practice in English Language Teaching

w terminie 20/08/18-31/08/18

Lokalizacja

Londyn to jedno z najbardziej kosmopolitycznych i barwnych miast świata – miejsce, w którym tradycja i nowoczesność przeplatają się we wszystkich dziedzinach życia: w sztuce, modzie, rozrywce… Na każdym kroku spotyka się tu twarze, stroje i języki z całej kuli ziemskiej, a zabytkowe budynki sąsiadują z zachwycającą współczesną architekturą. Dla osób ceniących sobie codzienne przyjemności Londyn oferuje niezliczoną liczbę kin, pubów, teatrów, restauracji oraz mnogość sklepów.

Szkoła jest jednym z największych w Anglii ośrodków szkoleniowych. Mieści się w nowoczesnym budynku, który został zaprojektowany specjalnie na potrzeby centrum językowego. Dogodne położenie blisko centrum Londynu oraz świetne wyposażenie szkoły czynią ją idealnym miejscem do uczestnictwa w szkoleniu połączonego z poznawaniem stolicy Wielkiej Brytanii.

Program szkolenia

Description of Course Contents

During the course look principles of teaching a second language are underlaid, and practical techniques for implementing ELT methodology given.

Teachers will learn how to motivate students, how to use technology in their lessons, and how to design a syllabus. The course will also show them how to cope with large classes, how to test students, and how to implement task-based learning. Studying alongside other English language teachers will improve their teaching communication skills.

Target Groups

Current Trends: Theory and Practice in English Language Teaching is a special teacher development short course for English language teachers. It is aimed at teachers working in the UK or overseas whose first language is not English. It is required that teachers should have good standard of Cambridge Advanced Certificate (CAE) or C1 of the Common European Framework.

Aims of course

o To develop your ability to critically examine current ELT principles

o To learn to evaluate current trends in context with your own teaching

o To acquire a range of practical teaching ideas and materials

SAMPLE TIMETABLE

Monday

  1. Introduction
  2. Principles of how we teach
  3. Views of language, learning & SLA
  4. An emerging methodology – TBL Text & lexis
  5. Needs analysis

(Article: Developing from PPP to TBL)

Tuesday

  1. A TBL/Text lesson & framework – balancing FonM & FonF
  2. Task types and parameters
  3. Options for FonF – text-based input & reformulated output
  4. TBL/T at low levels

(Article: Crucial combinations/Noticing & learning collocation)

Wednesday

  1. Principles of a lexical approach
  2. Teaching collocation at low levels
  3. Analysing lexis in text
  4. Lexical exercise types

(Article: Big words, small grammar/Natural grammar)

Thursday

  1. Views of grammar – patterns v. structures
  2. Grammaring activities: dictogloss & text reconstruction
  3. 3 aspects of grammar: structure, orientation & pattern
  4. Lexis & grammar – the notion of 'class’

(Questions to review the week & ideas for projects)

Friday

  1. Review of week/Open forum
  2. Projects for week 2
  3. Authentic video text: an interview with Tony Benn
  4. Processing text for meaning & language focus (Article: Reformulation & reconstruction)

Monday

  1. Emerging language feedback: reformulation of student output
  2. Changing native-speaker language
  3. Indian language variation
  4. Interactive listening lesson – New Forest

(Article: Awareness, appropriation & autonomy/ VOICE project)

Tuesday

  1. Global English/ELF&EIL pronunciation lingua franca core
  2. Spoken production & interaction – genres of speech
  3. Features of spoken discourse – to teach or not?

(Article: Delusions or reality?)

Wednesday

  1. Teaching speaking – awareness raising, appropriation & autonomy
  2. Telling a joke: jump leads – prominence & chunking

(Preparation for project presentations)

Thursday

  1. Project presentations, feedback & discussion
  2. Beliefs about teaching & learning

(Article: Some central ideas & challenges to serving teachers/ Teachers tips for Task-based Teaching)

Friday

  1. Review of week/Open forum
  2. Project presentations, feedback & discussion
  3. Experimenting and moving on in our practice
  4. Farewells!

Długość i termin szkolenia

Szkolenie trwa 2 tygodnie i obejmuje 15×60 min. zajęć tygodniowo. Daty rozpoczecia: .

Dostępne opcje

Poniżej przedstawiamy orientacyjne koszty pakietów kurs+zakwaterowanie, przeliczone na walutę rozliczeń grantu tj. EUR. Propozycje te uwzględniają dozwolone przesunięcia środków między poszczególnymi kategoriami wydatków, tak aby całość kosztów była pokryta z grantu. W kolumnie kieszonkowe podana jest szacunkowa kwota, jaka pozostanie na dodatkowe wyżywienie, dojazdy komunikacją miejską itp w zależności od wybranej opcji zakwaterowania. Wydatki z kieszonkowego nie wymagają dokumentowania rachunkami.

2 tyg. kieszonkowe
kurs (15×60 min./tydz.)+akademik, pokój 1-osobowy, bez wyżywienia 1780 EUR 488 EUR
kurs (15×60 min./tydz.)+rodzina, pokój 1-osobowy, śniadanie 1576 EUR 692 EUR
kurs (15×60 min./tydz.)+rodzina, pokój 1-osobowy, śniadanie 1481 EUR 787 EUR
kurs (15×60 min./tydz.)+rodzina, pokój 1-osobowy, dwa posiłki 1712 EUR 556 EUR
kurs (15×60 min./tydz.)+rodzina, pokój 1-osobowy, dwa posiłki 1590 EUR 678 EUR
kurs (15×60 min./tydz.)+rodzina, pokój 2-osobowy, śniadanie 1495 EUR 773 EUR
kurs (15×60 min./tydz.)+rodzina, pokój 2-osobowy, śniadanie 1413 EUR 855 EUR
kurs (15×60 min./tydz.)+rodzina, pokój 2-osobowy, dwa posiłki 1495 EUR 773 EUR
kurs (15×60 min./tydz.)+rodzina, pokój 2-osobowy, dwa posiłki 1658 EUR 610 EUR

Istnieje możliwość zamówienia samego kursu (15×60 min./tydz.) w cenie 965 EUR, w takim przypadku na utrzymanie i kieszonkowe pozostanie do dyspozycji kwota 1303 EUR.

Cennik

Poniżej podane są ceny kursu i opcji zakwaterowania w oryginalnej walucie kursu, które obowiązują w rozliczeniach z SJO GLOSSA.

2 tyg.
kurs (15×60 min./tydz.) 710 GBP
kurs (15×60 min./tydz.) + akademik, pokój 1-osobowy, bez wyżywienia 1310 GBP
kurs (15×60 min./tydz.) + rodzina, pokój 1-osobowy, śniadanie 1160 GBP
kurs (15×60 min./tydz.) + rodzina, pokój 1-osobowy, śniadanie 1090 GBP
kurs (15×60 min./tydz.) + rodzina, pokój 1-osobowy, dwa posiłki 1260 GBP
kurs (15×60 min./tydz.) + rodzina, pokój 1-osobowy, dwa posiłki 1170 GBP
kurs (15×60 min./tydz.) + rodzina, pokój 2-osobowy, śniadanie 1100 GBP
kurs (15×60 min./tydz.) + rodzina, pokój 2-osobowy, śniadanie 1040 GBP
kurs (15×60 min./tydz.) + rodzina, pokój 2-osobowy, dwa posiłki 1100 GBP
kurs (15×60 min./tydz.) + rodzina, pokój 2-osobowy, dwa posiłki 1220 GBP

Uwaga:

  1. Grant Erasmus+ obejmuje także kwotę 350 EUR na każdego uczestnika projektu. Wg informacji uzyskanych z Agencji Narodowej istnieje możliwość przesunięcia tych pieniędzy na dopłatę do kosztów kursu – w przypadku wyboru droższego kursu.
  2. Szczegółowe informacje na temat kwot przyznawanych grantów można znaleźć tutaj.
  3. Obowiązują dopłaty sezonowe.